関わる人を増やす「旗印」から発信スタート
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OVERVIEW
OVERVIEW
前々から気になっていた北海道産のさつまいも。
米を筆頭に落花生、ワイン用ぶどうなど温暖化でいろいろな
研究者、先駆的な生産者、
作れるけれどおいしくないじゃ悔しい。
彼らは日々それを乗り越えようと研鑽している。
ノーステック財団のチームがさつまいもを
生産、加工、菓子製造、販売などなど。
特におもしろいのが
そういったネットワークづくりこそ
私たちはステートメント、ロゴ、デザインで
多くのステークホルダーが交わる企画には
全国的にさつまいもは「焼き芋マシン」の
「北海道産のさつまいも」だけでは
どういった商品を生み出し、
まさに「試される大地」のチャレンジだろう。
We have been curious about Hokkaido sweet potatoes for a while. The production of various "delicious foods," including rice, peanuts, and wine grapes has been "shifting northwards" due to global warming. Of course, the environment is not the only factor. The efforts of researchers and pioneering producers: in other words, challengers, are essential. It’s frustrating when they manage to create something, but it doesn’t taste good. They are devoting themselves to study every day in order to overcome such challenges.
A team from the NOASTEC Foundation has launched a project to connect and activate all kinds of businesses that might be related to sweet potatoes. This includes manufacturing, processing, confectionery production, sales, and more. Particularly interesting are businesses that utilize a technology known as curing. Sweet potatoes need to be ripened in warehouses to sweeten and undergo saccharification. It is also important to have primary processing businesses which clean and cut the sweet potatoes, which are of different sizes and have their roots still attached, into easy-to-use pieces. This kind of networking can be said to be the lifeblood of the first year of this project. We back up the branding of the project itself with a statement, a logo, and a design.
A project that involves many stakeholders requires a "flag" and sympathetic "thoughts,” which bring everyone together. Sweet potatoes are enjoying a boom across the country, partly due to the introduction of "baked sweet potato machines.” There is not enough information value in the words "sweet potatoes from Hokkaido" alone. The challenge lies in what kind of products can be created and how they can be made delicious for people to enjoy. This truly embodies the spirit of "The Land of Trial."
北海道のさつまいもを、
世界の人気者に。
どんなに気候や土壌など
好条件がそろっても、
生産者の試行錯誤と熱い思いがなければ、
品質の高いさつまいもはできない。
道産さつまいもを
食文化として根付かせるには、
垣根を超えたつながりが欠かせない。
新たに品種を研究する人がいる。
保管庫で甘みを熟成させる人がいる。
加工や調理で創意工夫する人がいる。
スイーツやパンをつくる職人がいる。
お店やイベントで広める人がいる。
そう、関わる人は誰ひとり裏方じゃないんだ。
さらに、食べてくれるみなさんの応援や、
牛乳や小麦をはじめ、
道産素材とのコラボも必要だ。
「さつまいも北海道」は
あなたと実現していくプロジェクト。
おいしさへの飽くなき挑戦をいっしょに。
LOGO
さつまいもを通して人と人とが繋がっていくイメージを「乾杯」とかけ合わせて表現しました。
The concept of people connecting with each other through sweet potatoes was expressed by combining it with the familiar action of “making a toast.”
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